people of yemen 5
Stories

David vond Jezus online

Het ergste dat hij zijn familie aan kon doen, was een volger van Jezus worden, een christen. Maar David* kon niet anders. “Ik blijf voor mijn familie bidden, dat zij ook de waarheid in de Bijbel zullen vinden.”  

David woont op het Arabisch Schiereiland, waar hij opgroeide in een islamitisch gezin. Ook hij ging altijd trouw naar de moskee en las de Koran. “Maar ik had vragen die de Koran niet kon beantwoorden. En de bezoeken aan de moskee deed ik uit plicht, niet uit geloof of persoonlijk verlangen.” De vragen die David had, hielden hem bezig. Hij had antwoorden nodig en zocht die online, in forums en chats. Daar ontmoette hij een christen (Jesse*) die bij hem in de buurt woonde en een ontmoeting volgde. Eindelijk kon hij alle vragen die hij al zo lang had, stellen. De antwoorden vond hij, samen met Jesse, in de Bijbel. “Door die zoektocht, door het lezen in de Bijbel, werd David ook een volger van Jezus.”  

Naarmate zijn geloof zich verdiepte, vond David het steeds moeilijker vinden om naar de moskee te gaan. Eerst verzon hij smoesjes om niet te hoeven gaan, later begon hij in de moskee te bidden voor de mensen om hem heen. “Ik bad dat zij, net als ik, Jezus mochten leren kennen.” Heel lang bleef zijn bekering niet geheim. Een familielid zag een appgesprek op zijn telefoon. David wist dat de keuze die hij daar zou maken, zijn verdere leven zou bepalen. Hij koos voor Jezus. “Ik vraag jullie om te bidden voor mijn familie en ook voor mij, voor vrede en rust.” Jesse legt uit: “David weet dat Jezus die Parel van grote waarde is en daar vindt hij vreugde in. Tegelijkertijd is hij bang, elke dag. Dat is de realiteit voor de christenen op het Arabisch Schiereiland. Daarom is ons gebed zo belangrijk, want alleen God kan ingrijpen.”  

Van 6 tot 12 november hebben wij een speciale Week van gebed voor de mensen die Jezus nog niet kennen. Bid jij in deze week mee voor meer arbeiders, vrijmoedigheid, open deuren en wijsheid?  

Wij gebruiken cookies om uw ervaring te verbeteren.