Cursus en Training: Groeien in geloof

Cursussen

"Als een hert dat verlangt naar water, zo verlangt mijn ziel naar U!" Het zijn de bekende woorden uit Psalm 42 in een lied uit de Opwekkingsbundel. Groeien in je geloof gebeurt vooral als je verlangend op zoek gaat naar God, je verdiept in Zijn woord, stil wordt en luistert naar Zijn stem.

Je kunt ook groeien in je geloof door dingen die je geleerd of meegemaakt hebt te delen met anderen. OM is al meer dan 50 jaar in de wereld actief om het evangelie te verspreiden. De kennis die door de jaren heen is opgedaan willen we graag delen met anderen. Of het nu een speciale cursus is over hoe je vriendschappen kunt opbouwen met migranten of hoe je als gemeente missionair kunt zijn. We helpen je graag verder.

Cursus Kairos
Een studie over het doel en het plan van God, vanaf het begin tot de voltooiing van de wereld!

Cursus Leven voor anderenKairos is een uitdagende, interactieve cursus van negen lessen die naar de wereld kijkt vanuit Gods perspectief. Kairos is ontworpen om christenen te helpen in praktisch discipelschap door ze te onderwijzen, te inspireren, te mobiliseren en uit te dagen, zodat zij ‘Wereld Christenen’ worden die gericht zijn op de nog overgebleven Minst Bereikte Volkeren in de wereld.

Aan de hand van inspirerende lessen en een diversiteit aan methoden en middelen…

  • Bestudeer je de rode draad van Gods missie door de gehele Bijbel
  • Ontdek je iets van de ontzagwekkende vooruitgang van het Christendom in de wereld
  • Verken je de uitdagende, maar toch haalbare, laatste grenzen van wereldwijde Christelijke zending
  • Onderzoek je de huidige stand van zaken in de uitvoering van Gods plan met de volken
  • Leer je jouw rol ontdekken binnen de uitbreiding en groei van Gods wereldwijde koninkrijk
  • Word je geïnspireerd door zendingswerkers, theologen en historici

Na afloop verwoordde Rob zijn ervaring als volgt: "De Kairos opent niet alleen je ogen voor de wereld om je heen, maar geeft je ook de handvatten om een impact in de wereld te hebben."

De cursus bestaat al meer dan 25 jaar, en meer dan 110.000 deelnemers uit 94 landen hebben hem gevolgd. Sinds 2015 wordt hij ook in Nederland gegeven.

Contact opnemen   Meer informatie

Cursus Leven voor anderen

Cursus Leven voor anderenAls we Jezus Christus persoonlijk hebben leren kennen, dan hebben we een verhaal te vertellen! Niet zomaar een verhaal, maar een verhaal van eeuwigheidswaarde. Als discipelen van Jezus Christus kunnen we een getuige van Hem zijn. Wij mogen en kunnen anderen helpen om die weg te vinden. Sterker nog… God wil daar mensen voor gebruiken zoals jij en ik! Maar zijn we er klaar voor om zonder omhaal van woorden dit mooie verhaal te kunnen vertellen? Deze cursus wil je daarbij helpen.

Het doel van de cursus:

1. Motivatie tot het actief getuigen van Jezus Christus.
2. Vaardigheden aanleren die je daarbij zullen helpen.

Heb je interesse in de cursus? Neem dan contact op met cursusleiders Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Contact opnemen

Doe mee met Run for the Message
Cursus Sharing Lives

Cursus Sharing LivesDeze cursus is ontstaan vanwege de toenemende islamofobie (angst voor islam and moslims) in Europa in het algemeen en onder Europese christenen in het bijzonder. Deze angst, die o.a. gebaseerd is op uitlatingen en/of daden van islamitische extremisten en de manier waarop de media daar over schrijft, leidt ertoe dat veel christenen onvoldoende oog hebben voor de pluriformiteit in de Islam en de inspanningen die veel moslims leveren om hun geloof en interpretatie van de Koran in overeenstemming te brengen met het leven in een geseculariseerde westerse samenleving.

Het doel van de cursus:

Het belangrijkste doel van de cursus “Sharing Lives” is om de cursist te helpen zijn/haar houding ten aanzien van de Islam en moslims te veranderen. Van een houding van angst, vooroordeel, achterdocht, naar een houding van genade, en om hen aan te moedigen om relaties op te bouwen met moslims waarin ze hun leven en het evangelie met moslims kunnen delen.

Heb je interesse in de cursus? Neem dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op met de cursusleider. 

Contact opnemen   Meer informatie



Trainingsprogramma's

Naast de reguliere cursussen die we in gemeentes of op locatie geven, kunnen gemeenteleden
ook deelnemen aan een van onze trainingsprogramma's van een paar maanden. We hebben
onder meer trainingen in Chili, Engeland, Ierland of Zuid-Afrika.

Meer over trainingsprogramma's